מנדלבליט: פסקת ההתגברות תפגע ביכולת ההסברה של ישראל

דוד פיינגולד 1 Comment on מנדלבליט: פסקת ההתגברות תפגע ביכולת ההסברה של ישראל

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, התייחס היום (שני) לפסקת ההתגברות ולניסיונות להסדיר את מעמד בית המשפט העליון אל מול הרשות המחוקקת: "המגן העליון בזירה הבינלאומית הוא היכולת של מדינת ישראל לבדוק את חוקיות פעולותיה ובמידת הצורך לקיים חקירות אפקטיביות"

מנדלבליט צילום: צילום: ליאב פלד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נאם בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין והתייחס לפסקת ההתגברות וליחס שבין הרשות המחוקקת לזו השופטת. "אני מבקש להתייחס למהלכים שנועדו לפגוע מערכת בית המשפט העליון ומערכת אכיפת החוק", פתח מנדלבליט את נאומו והציג קו הגנה על בית המשפט העליון.

"אני מציע לכל מי שמבקש לפגוע ולהחליש את ביהמ"ש העליון", אמר "לקרוא את פסק הדין שניתן לאחרונה בסוגית הוראות הפתיחה באש בעזה. פס"ד ממחיש את המחויבות הבלתי מתפשרת לכללי המשפט והבינלאומי בפרט, גם בסוגיות מורכבות כמו עזה".

מנדלבליט אמר: "מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים כבדי משקל. מופנית כלפיה לוחמה משפטית בכמה זירות – הקמת ועדת חקירה, פניה של הפלסטינים לביה"ד הבינלאומי בבקשה פתוח בחקירות. פסקי הדין של ביהמ"ש העליון הזוכים להכרה בינלאומית משמשים כחומת מגן נגד לוחמה משפטית בינלאומית, זאת מתוך הבנה מדובר בבית משפט עצמאי ומקצועי. לכן פגיעה בבית המשפט העליון פוגעת ביכולתה של המדינה להגן על עצמה בפני ערכאות בינלאומיות".

"שמירה על סמכויותיו של בית המשפט העליון ועל מעמדו" אמר מנדלבליט, "חיונית לא רק במישור הבינלאומי, אלא במישור הפנים מדינתי. המגן העליון בזירה הבינלאומית הוא היכולת של מדינת ישראל לבדוק את חוקיות פעולותיה ובמידת הצורך לקיים חקירות אפקטיביות. תנאי בסיסי לכך הוא שמערכות החוק יהיו עצמאיות ובלתי תלויות. גם העצמאיות בחיזוק מערכות החקירה חשובות בנושאים הפנים מדינתיים".

"לכן החלשת הרשויות הללו יגרמו להחלשת שלטון החוק במדינה ובזירה הבינלאומי. עלינו להיזהר מסיסמאות הנשמעות משכנעות אבל עלולות לכרסם בשלום הציבור. אנחנו עומדים בפני מתקפה על יכולתה הבסיסית של מערכת אכיפת החוק לקיים את תפקידה" אמר היועץ המשפטי לממשלה.

(צילום: ליאב פלד)



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גם רמיסת זכויות יסוד של הציבור החרדי בחינוך מהוות הפרה של זכויות אדם שמדינת ישראל חתומה עליהם באמנה בין לאומית, גם זה פוגע ויפגע במעמדה של ישראל בזירה הבין לאומי, וכדאי שהשופטים המלומדים יחד עם היועץ המשפטי יתנו על כך את הדעת! אם לא, וזכויות חוקתיות נעשים בצורה סלקטיבית רק לטובת מסתננים אבל לא להגנה על מיעוטים כמו חרדים (וגם ערבים אגב, המופלים גם הם החינוך) אז עדיף את פסקת ההתגברות למזער נזקים!